بهترین پرژوه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه20

فهرست مطالب

سلطنت خشایارشا

نبرد ترموپیل و تصرف آتن

جنگ سالامیس

حمله یونان به مستملکات ایران

نبرد پلاته

علل شکست سپاه ایران

درباره خشایارشا

پانویس

خشایارشا در سن سی و شش سالگی به سلطنت رسید و در آغاز سلطنت شورشی را که در مصر برپا شده بود فرونشاند و بعد به بابل رفت و شورشهای آنجا را نیز سرکوب کرد. در این جنگ قسمت اعظم بابل ویران گشت.

خشایارشا در صدد استفاده از اختلافات داخلی یونانیان نبود و نمی&zwnj خواست به این کشور حمله کند. اما اطرافیان وی از جمله مردونیه داماد داریوش شکست ماراتن را مایه سرشکستگی ایران میدانست و خشایارشا را به انتقام فرامیخواند. یونانیان مقیم دربار ایران نیز که از حکومت این کشور ناراضی بودند از خشایارشا درخواست می&zwnj کردند که به یونان یورش برد. در آنزمان در یونان حکومت&zwnj های مستقلی با عنوان دولت شهر بر هریک از بلاد این کشور حکمرانی می&zwnj کرد.

حمله به یونان

سرانجام خشایارشا به قصد حمله به یونان به کاپادوکیه واقع در آسیای صغیر رفت و این شهر را مرکز ستاد فرماندهی خود قرار داد. وی سه سال تمام به تجهیز سپاه مشغول شد و در نهایت سپاه بزرگی که بنا به گفته هرودوت در آن، ۴۶ گونه نژاد و قوم مختلف حضور داشتند بسیج کرد و در بهار ۴۸۰ قبل از میلاد به سوی یونان حرکت کرد. عربها، هندی&zwnj ها، پارسها، مادها، سکاها، فنیقیها، مصری&zwnj ها و حتی ساکنان جزایر خلیج فارس نیز در این لشکرکشی حضور داشتند. البته لازم بذکر است که مورخان یونانی در مورد تعداد افراد قشون ایران در این لشکرکشی راه مبالغه نموده&zwnj اند و گاه تا پنج میلیون نفر نیز ذکر کرده&zwnj اند اما بنا به نوشته سایر مورخان تعداد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مهارکننده

نیتریک اکساید ، رادیکال آزادی است که در سیستم های زیستی تولید می شود و در غلظت های پایین به عنوان مولکول سیگنالی وارد پروسه های فیزیولوژیک می شود نظیر تنظیم کنتزل فشار خون ، نوروترانسمیشنن ، یادگیری و حافظه و در غلظت های بالاتر به عنوان سیتوتوکسین دفاعی وارد عمل می شود.

نیتریک اکساید از جمله میانجی های عصبی است که در نورون ها و برخی دیگر از سلول ها تولید می شود .در بافت های ماهیچه صاف عروقی از سلول های اندوتلیال آزاد شده و موجب شل شدن رگ های خونی می شود.

نیتریک اکساید به عنوان میانجی عصبی در وزیکول ذخیره نمی شود بلکه در هنگتم نیاز سنتز می شود. به روش اگزوسیتوز وابسته به +2 Ca از پایانه پیش سیناپسی رها نمی شود . NO یک مولکول بی بار است و به راحتی از خلال غشا سلول ها عبور کرده و موجب تغییر و اصلاح فعالیت سایر سلول ها می شود.غیر فعالسازی NO ، بدون حضور هر گونه فرایند فعال می باشد.NO به طور خودبخودی تخریب شده و به نیتریت ، نیترات و آب و اکسیژن تبدیل می شود.

این فایل دارای 3 صفحه می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
هنر

هنر و تمدن اسلامی در هندوستان

15صفحه

فهرست:

نگاهی به تاریخ و فرهنگ و ادب در دوره بابریان (گورکانیان)

شهرسازی و معماری بابریان با معرفی چند بنای ارزشمند از آنها

چند ویژگی کلی از معماری اسلامی هند



دریافت‌فایل