بهترین پرژوه

۹۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


اقتصاد در منطقه مدیترانه وابسته به کشاورزی است. معیشت اکثریت مردم نیز از طریث زراعت و کشاورزی تامین می شود. بالاترین میزان درآمد از طریق کشاورزی در سطح ترکیه از همین منطقه حاصل می گردد. بخش صنایع هم بیشتر در شرق منطقه، ما بین آدانا، مرسین و اسکندرون متمرکز شده است. توریسم نیز در نقاط ساحلی، بویژه حوالی آنتالیا منبع درآمد بسیار مهمی به حساب می آید.
فعالیت های زراعی در این منطقه بسیار متنوع است. خصوصاَ که تولیدات گیاهی توسعه یافته و سطح تکنیک نیز بالا رفته است. محصولات بسیاری که ارزش اقتصادی بالایی دارند، در این منطقه پرورش داده می شوند. محصولات زراعت مدرن و استفاده از تکنیک های زراعی گسترده در این جا رایج است. تولید محصول هم برای بازار داخلی و هم بازارهای خارجی انجام می گیرد. در عرصه فعالیتهای زراعی نیز همانند دیگر عرصه ها میان نقاط ساحلی و بخشهای میانی هم از جهت تنوع محصولات تولید شده و هم از جهت شیوه پرورش تفاوتهای قابل ملاحظه ای به چشم می خورد. از محصولات نواحی ساحلی می توان پنبه، کنجد، بادام زمینی، مرکبات، موز، زیتون، انجیر و انگور را نام برد. انواع سبزیجات نیز بویژه درحوالی آنتالیا و مرسین با شیوه هایی متفاوت کاشته می شوند که در ده سال اخیر رشد قابل توجهی از خود نشان داده اند. در این میان عواملی چون شرایط نرم زمستانی، گرم شدن پیش از موعد هوا و اندک بودن وضعیت یخبندان در بودجود آمدن چنین رشدی نقش بزرگی دارند. سبزیجاتی که در این منطقه به عمل می آیند، ضمن رفع نیازهای شهرهای بزرگ، به میزان عمده ای نیز صادر می شوند.
فعالیتهای زراعی در بخشهای میانی نواحلی گوللر و تکه متناسب با ویژگیهای خاک خود تقریباً بطور کامل تفاوت ماهیتی دارند. در این بخش بیشتر کشت غلات رواج دارد. در مزارع قابل آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی، گیاهان صنعتی و میوه جات پرورش داده می شود. نقاط کوهستانی این نواحی هم حکم آب انبار طبیعی جلگه ها را دارند و هم برای گله هایی که در تابستان به این جلگه ها آورده می شوند، چراگاه مناسبی سرازیر شده، در مزارع مشغول بکار می شوند. از آنجا که در این منطقه تکنکی های مدرن زراعی بکار می رند، میزان تولید نیز بالا است. از سویی میزان سهم بسیاری از محصولات این منطقه در داخل ترکیه نیز در سطحی بالا می باشد. وقتی در سطح کشور نگاه کنیم، می بینیم که 41درصد پنبه، کل تولید برگ گل سرخ و موز 89 درصد کشور مرکبات، 90درصد تولید بادام زمینی، درص تولید سویا 29درصد تولید هندوانه، 21درصد تولید گوجه فرنگی 17درصد تولید انگور و 15درصد تولید زیتون ترکیه از همین منطقه مدیترانه تامین می شود.
در مقابل تکنولوژی پیشرفته ای که در عرصه تولید محصولات گیاهی دیده می شود، دامداری در این منطقه به شیوه های سنتی و ابتدایی انجام می گیرد. به همین خاطر دامداری این منطقه چندان توسعه یافته نمی باشد و بیشتر پرورش گوسفند و بز رایج است. در این میان بالا بودن میزان درآمد محصولات کشاورزی نسبت به دامداری موجب می شود که گروهی از دامداران از پرورش دام منصرف شده جذب تولدی کشاورزی گردند. میزان تولید عسل د رمنطقه ای که اکثریت به پرورش مرغ و خروس و زنبور عسل مشغول است در سطح ترکیه 12درصد می باشد. در دریای مدیترانه هرچند که از جهت جانوران آبزی غنی نیست، در سطح محدودی ماهگیری انجام می شود. در سطح تکریه 12درصد می باشد. در دریای مدیترانه مشخص است ولی از جهت ذخیره به میزان انوبه نیست. از سویی به سبب ساختار کوهستانی منطقه حمل و نقل و ترانزیت در منطقه مشکل است که این مساله هزینه استفاده از معادن را بالا می برد و لذا کار استخراج معادن همواره با محدودیت ها روبروست. تنها معدنی که در سطح کشور می تواند مهم محسوب گردد، بسترهای بکید واقع در کوه های توروس غرب است. درحوالی فتحیه نیز بسترهای کروم و سنگ سمباده وجود دارد. بستر گوگور موجود رد ناحیه « کچی بورلو» تنها بستر گوگردی است که در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است. مؤسسات صنعتی خصوصاً در شرق منطقه در بخش آدانا متمرکزند. سهم این بخش در مجموع تولیدات منطقه همانند بخش کشاورزی آن در بخش صنعتی نیز بسیار بالاست.
شاخه های صنعتی مهم عبارتند از: بافندگی با پارچه های پنبه ای و سنتتیک، پتروشیمی، تولید سیمان و روغنهای گیاهی، دخانیات، کنسروسازی، تولید مواد غذایی، صابون، پودر لباسشویی و قند و شکر، گلاب گیری، خوراک دام، کود، محصولات لبنی، ابزار کشاورزی، آرد، لباس آماده باطری، محصولات جنگلی و آجرسازی در نواحی مختلف منطقه در حال فعالیت می باشند. فعالیتهای صنعتی بخصوص در محور آدانا- تارسوس- مرسین متمرکز می باشد. تصفحه خانه « آتاش» در مرسین و « تاسیسات آهن و فولاد اسکندرون» نیز که با نام اختصار « ایس دمیر» خوانده می شود در شهرستان اسکندرون واقعند.
در منطقه دریای مدیترانه خصوصاً در آدنا انباشت سرمایه به میزانهای بسیار قابل توجهی رسدیه و در واقع از مرزهای این منطقه فراتر رفته اند. در بسیاری از سرمایه گذاری ها که در سطح کشور انجام می شود. این بخش نیز همواره با سرمایه های خود سهیم است. بخش توریسم نیز به سبب زیبایی های طبیعی و ارزشهای تاریخی منطقه اهمیت خاصی یافته است. گروههای داخلی و خارجی که سال به سال تعدادشان افزایش می یابد. هر سال به پلاژهای کنار دریا که تا 8 ماه از سال می توان در آن شنا کرد، همچنین دیدن شهرهای باستانی این منطقه سرازیر می شوند.


می باشد. (علت آن هم این است که این استان در مسیر بادهای سمت کوهای بلند جنوبی قرار گرفته است). میزان باران سالیانه منطقه 1500م.م است.
کوهها در مسیر انتقال هوای مرطوب به مناطق داخلی حکم مانع را دارند. لذا بین مناطق ساحلی و میانی اختلاف اقلیمی قابل توجهی به چشم می خورد.
هرچه از ساحل به طرف مناطق داخلی برویم هم از میزان باران کاسته می شود و هم به علت خشکی منطقه شدت حرارت نیز پایین می آید. در مناطقی که اقلیم (آب و هوای) خشکی بر آن حاکم باشد تابستان ها گرم و زمستان ها سرد و برفی می باشند. در منطقه سیاه میانی بعلت پستی و بلندی کوه ها، محدوده گسترش آب و هوای دریایی نسبت به مناطق شرق و غرب وسیعتر است. همچنین در منطقه میانی از آنجا که کوهها از بخهاش داخلی شروع می شوند، از میزان بارندگی هم کم می شود. در اینجا میزان بارندگی سالیانه تا 700 م.م پایین می آید. از آنجا هرچه به طرف غرب برویم باز میزان بارندگی افزایش می یابد. در آن قسمت میزان بارندگی از 1000م.م می گذرد. در بخش ساحلی شرق منطقه دریای سیاه، به علت این که در زمستان میانگین دمای هوا چندان تغییر نمی کند، این قسمت برای کاشت و پرورش مرکبات مناسب است. منطقه بخاطر باران خیزبودن دامنه کوههای رو به دریا، از جنگلهای انبوه پوشیده شده است. هرچه که به طرف بخشهای میانی برویم می بینیم پوشش گیاهی منطقه را درختان مقاوم در برابر سرما و گیاهان خشک صحرایی تشکیل می دهند. اگر از ساحل در طول دامنه به طرف بالا برویم متوجه می شویم که در نتیجه کاهش دمای هوا پوشش گیاهی هم تغییر می یابد. در عرصه ای به ارتفاع 800متر بلندتر از سطح ساحل درختانی با برگهای پهن، در ارتفاع 1500 ـ 800 متر درختانی با برگهای متنوع در ارتفاع 2000ـ 1500درختانی با برگهای سوزنی و در ارتفاع بیش از 2000متر نی علفهای کوهی به چشم می خورند.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 20 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


از فرمایشات أمیرالمؤمنین علیه السّلام است در باب ارواح که:
فَإنَّ الْغَایَةَ أَمَامَکُمْ، وَ إنَّ وَرَآءَکُمُ السَّاعَة اروحَ تَحْدُوکُمْ. تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا، فَإنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ ءَاخِرُکُمْ [114].
« ای مردم! لقاء خدا، نتیجة اعمال، بهشت و دوزخ، در جلوی شماست و مرتّباً روح شما بسوی آن حرکت میکند و بدان نزدیک میشود. و آن ساعت مرگ و اجل پشت سر شماست و با آواز حُدِی شما را میراند و به آن غایتی که در پیش دارید میرساند.»
(همانطور که برای شتر در راههای طولانی و بیابانهای گرم، برای آنکه طول راه را حسّ نکند و این مسافت را طیّ کند ساربانان آواز حُدِی میخوانند تا بالاخره شتر را به مقصد رسانیده، بارش را برزمین گذارند؛ أمیرالمؤمنین علیه السّلام اجل را به آواز حُدی تشبیه میفرماید که از پشت سر دائماً در گوش انسان مینوازد تا بالاخره او را وارد در این منزل بگرداند.)
تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا. « بار خود را سبک کنید تا برسید.»
میفرماید: ارواح انبیاء و ائمّه و اولیاء و پاکان همه رفتند و در منازل خود در بهشتها مسکن گزیدند، ارواح مخلَصین و مقرَّبین همه در مقصود آرمیدند و قافله به منزل رسید؛ ای بندگان خدا! شما چرا معطّلید ؟ بار گناه، علاقههای مادّی و شهوی فراوان شما را خسته و معطّل نموده و منضجر و کسل کرده است.
آنها را بریزید، ریشة علائق را ببرید، خود را سبک کنید تا بدین قافلة رحمت و لقاءِ الهی خود را برسانید و عقب نیفتید.
فَإنّما یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ ءَاخِرُکُمْ. « پیشینیان که رفتهاند در انتظار شما هستند.»
میفرماید: قیامت بر پا نمیشود و بعث و حشر و نشر انجام نمیگیرد مگر آنکه بازماندگان به گذشتگان ملحق شوند. پس بواسطة اعمال سیّئه و زشتیهائی که نمودهاید نتوانستید خود را به ارواح پاکان برسانید و آنها را در ترقّب و انتظار نگاهداشتهاید؛ با اعمال نیکو و اخلاق پسندیده و ملکات فاضله و عقائد حسنه خود را به قافلة طیّبین و طاهرین برسانید، و آنها را از انتظار بیرون آورید. و اگر فرضاً در دنیا عمر طولانی کنید، اگر این عمر توأم با پاکی دل و نیّت و اخلاق و کردار شما باشد، در حال حیات ارواح شما به عالم بالا و ملا اعلی متعلّق شده، و به مقام طهارت و قرب رسیده، و به ارواح پاکان پیوستهاید.
سیّد رضیّ رحمةُ اللَه علیه، جامع « نهج البلاغة» در ذیل این خطبه میگوید:
ý این جملات، از کلام خدا و رسول خدا صلّی الله علیه و آله وسلّم گذشته، با هر کلامی اگر قیاس شود و میزان گردد هر آینه برتر و عالیتر خواهد بود و گوی سبقت را در میدان مسابقه خواهد ربود.
و امّا خصوص جملة أخیر آنحضرت که میفرماید: تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا، پس کلامی از این مختصرتر و پر معنیتر و عمیقتر در میان کلمات، به گوش أحدی نرسیده است، و از این جمله زلالتر و دلنشینتر و سیراب کنندهتر در میان کلمات حکمتآمیز، کسی به خاطر نیاورده است[115].
چقدر أمیرالمؤمنین علیه السّلام یاد مرگ میکرده، و اصحاب خود را بدین موضوع توجّه میداده، و در ملا عامّ خطبهها میخوانده است.
سیّد رضیّ رحمةُ اللَه علیه میگوید: در بسیاری از اوقات آنحضرت اصحاب خود را بدین جملات مخاطب قرار داده میفرمود:
تَجَهَّزُوا رَحِمَکُمُ اللَهُ؛ فَقَدْ نُودِیَ فِیکُمْ بِالرَّحِیلِ. وَ أَقِلُّوا الْعُرْجَةَ عَلَی الدُّنْیَا، وَ انْقَلِبُوا بِصَالِحِ مَا بِحَضْرَتِکُمْ مِنَ الزَّادِ؛ فَإنَّ أَمَامَکُمْ عَقَبَةً کَـُودًا، وَ مَنَازِلَ مَخُوفَةً مَهُولَةً، لاَبُدَّ مِنَ الْوُرُودِ عَلَیْهَا وَالْوُقُوفِ عِنْدَهَا.
وَ اعْلَمُوا أَنَّ مَلاَحِظَ الْمَنِیَّةِ نَحْوَکُمْ دَانِیَةٌ، وَ کَأَنَّکُمْ بِمَخَالِبِهَا وَ قَدْ نَشِبَتْ فِیکُمْ، وَ قَدْ دَهَمَتْکُمْ فِیهَا مُفْظِعَاتُ الاْمُورِ، وَ مُعْضِلاَتُ الْمَحْذُورِ.
فَقَطِّعُوا عَلاَ´ ئِقَ الدُّنْیَا، وَ اسْتَظْهِرُوا بِزَادِ التَّقْوَی. [116]
« آمادة مرگ شوید و مستعدّ و مجهّز گردید، خدای شما را رحمت کند؛ بانگ رحیل در میان شما سرداده شده است.
و اعتماد و دلبستگی خود را به دنیا کم کنید، و بسوی خدا با آنچه در نزد شماست از اعمال صالحه و توشههای پسندیده منقلب گردید؛ چون در روبروی شما گردنهای است سخت، و منازلی است مخوف و هولناک که ناچار باید بر آنها وارد شد و در آنجا اقامت جسته و درنگ نمود.
و بدانید که مرگ به شما نظر انداخته و دائماً این نظر بسوی شما نزدیک میشود، و مثل آنکه شما در چنگالهای مرگ گرفتارید و آن چنگالها در شما فرو رفته است و در این باره، امور بسیار سخت و از پا درآورندهای شما را پوشانیده و در بر گرفته و مشکلات طاقت فرسائی به شما احاطه نموده است.
پس علاقه و محبّت دنیا را ببرید و ریشه آنرا در وجود خویش نابود کنید، و به توشة تقوَی اعتماد کرده و از آن کمک بجوئید.»
ابن حجر هیثمی مکّی در « الصّواعق المحرقة» میگوید:
وَ سُئِلَ عَلِیٌّ وَ هُوَ عَلَی الْمِنْبَرِ بِالْکُوفَةِ عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَی:
رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَـ هَدُوا اللَهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ و وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً [117].
فَقَالَ: اللَهُمَّ غَفْرًا، هَذِهِ ا لاْ یَةُ نَزَلَتْ فِیَّ وَ فِی عَمِّی حَمْزَةَ وَ فِی ابْنِ عَمِّی عُبَیْدَةَ بْنِ الْحَرِثِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ؛ فَأَمَّا عُبَیْدَةُ فَقَضَی نَحْبَهُ شَهِیدًا یَوْمَ بَدْرٍ، وَ حَمْزَةُ قَضَی نَحْبَهُ شَهِیدًا یَوْمَ أُحُدٍ، وَ أَمَّا أَنَا فَأَنْتَظِرُ أَشْقَاهَا یَخْضِبُ هَذِهِ مِنْ هَذِهِ ـ وَ أَشَارَ بِیَدِهِ إلَی لِحْیَتِهِ وَ رَأْسِهِ ـ عَهْدٌ عَهِدَهُ إلَیَّ حَبِیبِی أَبُوالْقَاسِمِ صَلَّی اللَهُ عَلَیْهِ ] وَءَالِهِ [ وَ سَلَّمَ. [118]
« از علیّ بن أبیطالب در حالیکه در فراز منبر مسجد کوفه بود سؤال کردند از آیة شریفة: رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَـ هَدُوا اللَهَ عَلَیْهِ، فرمود:
خداوندا بیامرز آمرزیدنی، این آیه نازل شده است دربارة من و دربارة عمویم حمزه و دربارة پسر عمویم عُبَیدة بن حارث بن عبدالمطّلب؛ امّا عبیدة پس در جنگ بدر شهید شد و به رحمت ایزدی پیوست، و حمزه در جنگ اُحد شربت شهادت نوشید، و امّا من پس در انتظار شقیترین امّت بسر میبرم که این را از این خضاب کند ـ و اشاره فرمود به محاسنش و به سرش ـ و فرمود: این عهدی است که حبیب من رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم با من استوار نموده است.»

عمل فرشتگان قبض ارواح و ملک الموت عین عمل خداست
أعوذُ بِاللَهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمبِـسْـمِ اللَهِ الـرَّحْمَـنِ الـرَّحـیم
الْحَمْدُ للَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ و الصَّلَوةُ و السَّلامُ عَلَی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ و ءَالِهِ الطّاهِرینَ
و لَعْنَةُ اللَهِ عَلَی أعْدا´ ئِهِمْ أجْمَعینَ مِنَ الاْ´ نَ إلَی قیامِ یَوْمِ الدّینِ
و لا حَوْلَ و لا قُوَّةَ إلاّ بِاللَهِ الْعَلیِّ الْعَظیم[119]

کیفیّت قبض روح ارواح طیّبه و نفوس ستمگران
:
قُلْ یَتَوَفَّب کُم مَّلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُکِّلَ بِکُمْ ثُمَّ إِلَی رَبِّکُمْ تُرْجَعُونَ.
این آیة کریمه یازدهمین آیه از سورة سجده، سی و دوّمین سوره از قرآن مجید است. میفرماید:
« بگو (ای پیغمبر) که: شما را میمیراند و جان شما را میگیرد آن فرشتة مرگی که بر شما گماشته شده است و مأموریّت قبض روح شما را دارد، و پس از آن بسوی پروردگارتان بازگشت خواهید نمود.»
در این آیة مبارکه خداوند جلّ و عزّ قبض روح مردم را نسبت به ملک الموت که همان عزرائیل است داده است.
در آیة شریفهای که مفصّلاً در مجلس قبل پیرامونش بحث شد خداوند نسبت قبض روح را مستقیماً به خودش میدهد:
اللَهُ یَتَوَفَّی الاْنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا. [120]
« خداوند است فقط که همیشه جانها را در هنگام مرگ میگیرد.»
در آیة دیگر نسبت قبض روح را نه به یک فرشتة خاصّ بلکه به فرشتگان داده است:
وَ هُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ وَ یُرْسِلُ عَلَیْکُمْ حَفَظَةً حَتَّی ´ إِذَا جَآءَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنَا وَ هُمْ لاَ یُفَرِّطُونَ. [121]
« و اوست آن خداوندی که سیطره دارد بر بندگانش، و از مقام عالی خود آنها را در تحت عبودیّت مسخّر داشته و برای حفظ و حراست آنها فرشتگانی را میگمارد و بسوی آنان گسیل میدارد، تا زمانیکه مرگِ یکی از شما مقدّر گردد فرشتگانی که برای انجام این مأموریّت فرستادهایم جان او را میگیرند و در این امر کوتاهی نمینمایند.»
در آیة چهارم نسبت سلام و تحیّت به ملائکهای که قبض روح مردم پاک و پاکیزه را میکنند میدهد:
الَّذِینَ تَتَوَفَّب هُمُ الملائکة طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَـ مٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ[122].
« آن دسته از مردمی که پاک و پاکیزهاند، ملائکة قبض روح از طرف خدا به آنها سلام و تحیّت فرستاده میگویند: سلامٌ علیکم، داخل در بهشت شوید در مقابل أفعال نیک که بجای آوردهاید.»
در آیة دیگر از همین سوره میفرماید: در هنگام قبض روح مردم ظالم و ستم پیشه،

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 11 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:18

فهرست

بررسی ایستایی (ساکن بودن) سری های زمانی

آزمون ساکن بودن از طریق نمودار همبستگی و ریشه واحد

رگرسیون ساختگی

هم انباشتگی (هم جمعی)

- آزمون هم انباشتگی (هم جمعی)

- آزمون همگرایی جوهانسن مو جوسیلیوس

مروری بر الگوهای اقتصاد سنجی پولی

الگوهای کینزی

الف- نگرشی کوتاه بر مبنای نظری در الگوهای کینزی

ب- مروری بر الگوی FRB-MIT

1- بخش مالی

قبل از تخمین مدل، به بررسی ایستایی می پردازیم. می توان چنین تلقی نمود که هر سری زمانی توسط یک فرآیند تصادفی تولید شده است. داده های مربوط به این سری زمانی در واقع یک مصداق از فرآیند تصادفی زیر ساختی است. وجه تمایز بین (فرآیند تصادفی) و یک (مصداق) از آن، همانند تمایز بین جامعه و نمونه در داده های مقطعی است. درست همانطوری که اطلاعات مربوط به نمونه را برای استنباطی در مورد جامعه آماری مورد استفاده قرار می دهیم، در تحلیل سریهای زمانی از مصداق برای استنباطی در مورد فرآیند تصادفی زیر ساختی استفاده می کنیم. نوعی از فرآیندهای تصادفی که مورد توجه بسیار زیاد تحلیل گران سریهای زمانی قرار گرفته است فرآیندهای تصادفی ایستا می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

در سال های اخیر تعداد زیادی از مولکول های کوچک و بزرگ کشف شده ، به عنوان داروهای تضعیف کننده ایمنی جدید در پیوند اعضا مورد استفاده قرار گرفته اند. در این مقاله داروهای مایکوفنولات موفتایل ، لفلونماید ، سیرولیموس و تاکرولیموس که در بیماران خاصیت تضعیف کننده سیستم ایمنی دارند ، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در درمان های معمول تضعیف سیستم ایمنی ، عموما موجب کاهش دفع پیوند ، همراه با افزایش بروز عفونت و بد خیمی است. اما داده های آماری حاصل از فاز ااا داروهای مذکور نشان می دهد کاهش دفع حاد پیوند در این داورها در سال اول پس از پیوند ، با افزایش بروز عفونت و بد خیمی همراه نبوده است. چون اغلب داروهای جدید با مکانیسم های متفاوت عمل می نمایند ، طبیعتا سمیت های متفاوتی نیز خواهند داشت. از این رو ، مصرف هم زمان این داروها ، فرصت استفاده از ترکیباتی را می دهد که مسیرهای مختلف ایمنی را مهار نموده اند ، در حالی که سمیت آن ها با یکدیگر هم پوشانی ندارد. به این ترتیب گسترش داروهای جدید پزشکان را قادر خواهد ساخت تا درباره هر بیمار ، رژیم درمانی خاص آن بیمار را تعیین نمایند (1).
مایکوفنولات موفتایل (Cellcept ) Mofetil ) (Mycophenolate )
مایکوفنولیک اسید (MPA) برای اولین بار در سال 1896 از کشت پنی سیلیوم به دست آمد ، سپس اثرات ضد قارچ ، ضد باکتری ، ضد تومور و ضد پسوریازیس این دارو آشکار گردید ، اما هیچ کدام منجر به استفاده کلینیکی نگردید. پس از آن استر MPA ، مایکوفنولات موفتایل (MMF) که فراهمی زیستی بیشتری نسبت به MPA دارد اثرات امیدوار کننده ای در پیوند کلیه و کبد از خود نشان داد. MMF در سال های 1995 و 1998 ، به ترتیب جهت استفاده در دفع حاد پیوند آلوگرافت کلیه و قلب توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. علی رغم حضور داروهای جدید پورینی و پیریمیدینی ، در حال حاضر MMF ، مهم ترین کاندیدا در جایگزین شدن به جای آزاتیوپرین می باشد.

فارماکوکینتیک
MMF ، 2 ـ مورفولین اتیل استر MPA یک پیش دارو بوده ، در فرم خوراکی به سرعت و به طور کامل توسط استرازهای پلاسما به متابولیت فعال خود MPA هیدرولیز می شود. MMF به طور کامل در الکل محلول بوده و همچنین کمی محلول در آب می باشد. حجم توزیع این دارو و در تجویز خوراکی یا وریدی L/kg 6/3 می باشد. MPA تقریبا به طور کامل ( 99 درصد ) به آلبومین پلاسما متصل شده ، در کبد به وسیله آنزیم اوریدین دی فسفات ـ گلوکورونوزیل ترانسفراز به مایکوفنولیک اسید گلوکورونید (MPAG) متابولیزه می شود که از نظر فارماکولوژیکی فعالیت کمی دارد. تقریبا 87 درصد دارو ازز کلیه و 6 درصد از مدفوع دفع می شود (1). MPA چرخه روده ای ـ کبدی دارد که منجر به سمیت این دارو در دستگاه گوارش می شود. MPAG به وسیله آنزیم های مخاطی و فلور روده به MPA تبدیل شده و بازجذب می گردد که باعث افزایش غلظت ثانویه در مطالعات فارماکوکینتیکی پس از 6 تا 12 و 24 ساعت می شود.

شامل 18 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

مقدمه و اهداف :

نتایج و بحث :

2- طول ریشه چه :

از نظر آماری بین تیمار های مختلف در سطح 5% هیچ

اثر باکتری های تثبیت کننده نیتروژن بر جوانه زنی زیره سبز ((Cuminum cyminum L

محسن رضایی ** سعیده آقاشا هی * مریم صیادی

** عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی فسا

*دانشجوی کارشناسی زراعت واصلاح نبا تا ت

*دانشجوی کارشناسی زراعت و عضو با شگاه پژوهشگران جوان

چکیده :

زیره سبز از خانواده چتریان و جنس سیمینوم یکی از مهمترین گیاهان داروئی می با شد که در ایران از سطح زیر کشت مناسبی برخوردار است با تقاضای روزافزون برای داروها و مواد بهداشتی و آرایشی با منشا طبیعی اهمیت کشت و کار این گیاهان روز به روز افزایش می یابد در بر نامه تولید برای هر محصول ثبات و پایداری کشت از اهمیت زیادی برخوردار می با شد در کشت گسترده گیاهان داروئی مسلما این مقوله باید در نظر گرفت ضرورت پایداری در کشاورزی به دلیل اهمیت سه موضوع است اولین موضوع ایجاد در آمد کافی ؛ دومین موضوع افزایش قابلیت دسترسی غذا و مصرف آن و سوم؛ حفاظت و بهبود منابع طبیعی می با شد با توجه به محدود بودن منابع ؛ استفاده از باکتری تثبیت کننده نیتروژن (ازتوباکتر) که امروزه در زراعت گندم به صورت رایج مرسوم شده است با توجه به اینکه این باکتری شرایط جذب نیترو÷ ن ؛ همچنین شرایط های نامساعد دیگر مانند تنش های شوری و خشکی و حتی مقابله با بر خی از قارچ های خاکزی را بهبود می بخشد از طرفی باعث صرفه جوئی در مصرف نیتروژن و نیز در نهایت افزایش عملکرد 15 تا20 در صدی در زراعت گندم شده است لذا در این طرح با توجه به این امر و امکان استفاده از این باکتری در زراعت زیره سبز در شرایط آزمایشگاهی بر روی زیره سبز و اغشته کردن بذر زیره با نسبت های 1 ؛2؛3؛4؛ کیلوگرم و تیمار شاهد بدون آغشته کردن بذر با باکتری انجام گرفت تیمار ها عبارت بودند از ؛تیمار A:تیمار شاهد بدون آغشته کردن با باکتری فقط با شستشو تیمار B آغشته کردن با باکتری با نسبت 1 کیلو گرم ( 75/1 گرم برای هر کیلو گرم بذر زیره ) تیمار C آغشته کردن بذر با باکتری با نسبت 2 کیلو گرم ( 25/3 گرم در هرکیلوگرم بذر زیره سبز ) تیمار



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه70

فهرست مطالب

کاربرد ردیابی در تغذیه گیاهی

مطالعات بقایای مواد آلی خاک

کابرد رادیوایزوتوپ 32 در مدیریت خاک، آب و تغذیه گیاه

کاربرد سزیم 137 در مطالعات فرسایش خاک

عنوان: استفاده از روشهای هسته ای در تحقیقات کشاورزی

بخش اول: کاربرد فناوری هسته ای در مطالعات روابط خاک، آب و گیاه

خاک

تا کنون چرخه های گوناگونی از عناصر غذایی نظیر نیتروژن، کربن، گوگرد، فسفر و غیره در خاک شناسایی شده است که بطور مستقیم تحت تأثیر میکروارگانیسم های خاک قرار می گیرند. مراحل آمونیفیکاسیون، ایموبیلیزاسیون، نیتریفیکاسیون تماماً تحت تاثیر موجودات زنده خاک قرار گرفته و کیفیت و کمیت اینگونه تغییرات را کنترل می نمایند. یکی از منابع اصلی تامین نیتروژن در خاک ها، فریاند تثبیت بیولوژیکی نیتروژن اتمسفر است که توسط گروهی از میکروارگانیسم های خاک انجام می شود و ازوتوباکترها و سیانوباکترها بطور آزاد نیتروژن مولکولی هوا را تثبیت می کنند.

ازوسپیریلیوم با گیاهان گرامینه همیاری نموده و ریزوبیوم نیز از طریق برقراری همزیستی با گیاهان لگومینوز نیتروژن مولکولی هوا را به خاک باز می گرداند. جهت تعدل چرخه کربن، باید حدود 35 میلیارد تن دی اکسید کربن از مواد آلی به اتمسفر بازگردد. جانوران مصرف کننده تنها 10 الی 20 درصد از این تجزیه را انجام می دهند و 80 الی 90 درصد باقیمانده مربوط به میکروارگانیسم ها و باکتری های سبز و ارغوانی فعال گردیده و فرم های مختلف گوگردی را در چرخه گوگرد به یکدیگر تبدیل می نمایند. و بالاخره ترشح آنزیم برون سلولی فسفاتاز از میکروارگانیسم های خاک باعث قطع ارتباط استری فسفر در مواد آلی گردیده و بدیت ترتیب اسید فسفریک آزاد می گردد. به دنبال پیشرفت های شگرف در علوم مهندسی ژنتیک، جهت انتقال صفات توارثی مفید ما بین گونه های مختلف موجودات زنده، نقش پرتوهای رادیواکتیو نیز در ایجاد جهش های ژنتیکی در میکروارگانیسم های خاک بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بدین ترتیب که در اثر برخورد پرتوهای رادیو اکتیو خصوصاً پرتو گامابا میکروارگانیسم های خاک، شکست کروموزومی صورت گرفته و این امر می تواند (بطور مستقیم) موجب جهش زایی در اینگونه موجودات گردد. پیامد این امر وقوع تنوع ژنتیکی بوده که می تواند کارایی میکروارگانیسم ها را در انجام هر چه بیشتر فرایندهای فوق یاری بخشد.

کاربرد پرتوتابی در مدیریت آبیاری

یکی از شایع ترین روش های بررسی رطوبت خاک، نمونه برداری از اعماق مختلف پروفیل خاک و خشک نمودن نمونه ها در آون است. بدین ترتیب با تفاضل وزن نمونه قبل و بعد از حرارت می توان برآورد دقیقی از رطوبت خاک به عمل آورد. از سوی دیگر جهت بررسی تغییرات رطوبت در طول فصل رویش گیاه، نیاز به نمونه برداری و حفر سوراخ های متعدد در اطراف گیاه خواهد بود، که این امر یکی از موارد محدود کننده این روش به شمار می رود. در فناوری ایوتوپی (نوترون متری) می توان بدون بر هم زدن خاک، تعداد نامحدود قرائت را در طول فصل رشد به عمل آورد.

در دستگاه نوترون متر منبع رایدو اکتیو آمرسیم به همراه برلیم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
عملکرد

&bull مقاله با عنوان: عملکرد خمشی صفحات مستطیلی ارتوتروپ با گوشه های مقید تحت بار گسترده یکنواخت عمود بر سطح

&bull نویسندگان: علی چگنی ، علیرضا جهان پور

&bull محل انتشار: نهمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه فردوسی مشهد - 21 تا 22 اردیبهشت 95

&bull فرمت فایل: PDF و شامل 6 صفحه می باشد.

چکیــــده:

معمولا دال های بتن مسلح مجوف دارای لبه های آزاد بوده و در گوشه ها بر ستون های ساختمان تکیه دارند. بهترین راه برای بررسی خیز این دال ها تحت بارهای قائم، حل معادله تعادل خمش صفحات ارتوتروپیک با لبه های آزاد می باشد، طوری که تغییر مکان گوشه های این صفحه در جهت عمود بر آن مقید شده باشد. در این تحقیق کوشش می شود که با استفاده از روش انرژی و انتخاب یک تابع شکل مناسب و با فرض رفتار الاستیک مصالح ، رابطه ای برای تغییرات خیز در صفحات ارتوتروپ بر حسب مشخصات هندسی و مادی آن ها بدست آورده شود. در این تحقیق بارگذاری صفحه به صورت یکنواخت و عمود بر سطح بوده و از بارهای جانبی صرف نظر می گردد. اما می توان این روش را برای سایر حالات بارگذاری، موقعیت های تکیه گاهی دیگر و رفتار الاستوپلاستیک مصالح نیز، گسترش داد. نتایج بدست آمده از روش تحلیلی با چند مدل اجزاء محدود صحت سنجی شده است.

________________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** درخواست مقالات کنفرانس&zwnj ها و همایش&zwnj ها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
بررسی

&bull مقاله با عنوان: بررسی خرابی شیار شدگی در آسفالت گرم (WMA) حاوی افزودنی Sasobit

&bull نویسندگان: بهزاد نادری ، هادی نبی زاده شهری

&bull محل انتشار: نهمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه فردوسی مشهد - 21 تا 22 اردیبهشت 95

&bull فرمت فایل: PDF و شامل 7 صفحه می باشد.

چکیــــده:

آسفالت گرم WMA به دلیل فواید زیست محیطی مانند کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای مضر در طی فرایند ساخت، در طی دهه گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تکنولوژی امکان تولید مخلوط آسفالتی در دمای پایین تر در مقایسه با آسفالت داغ متداول HMA را فراهم می کند. تولید آسفالت گرم به سه دسته کلی افزودنی ارگانیک، شیمیایی و روش های تولید کف تقسیم می شوند. Sasobit یک افزودنی ارگانیک است که در دمای بالاتر از 115 درجه سانتیگراد ذوب شده و باعث کاهش ویسکوزیته مخلوط آسفالتی می شود. اما در دمای پایین تر تشکیل ریز کریستال می دهد که باعث افزایش سختی قیر می شود. با توجه به کاهش دمای تولید، قیر مخلوط آسفالتی کمتر اکسید می شود که این موضوع می تواند منجر به خرابی شیارشدگی در زمانی کوتاه از بازگشایی راه شود. از طرف دیگر حضور Sasobit باعث افزایش سختی مخلوط می شود. در این تحقیق تقابل این دو موضوع با انجام آزمایش خزش دینامیکی برای مخلوط آسفالتی حاوی 1.5% Sasobit و مخلوط شاهد از نوع HMA بررسی شده است. مقایسه نتایج نشان داد که نمونه های آسفالت گرم نسبت به نمونه آسفالت داغ شاهد مقاومت بهتری در برابر خرابی شیارشدگی دارند.

________________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** درخواست مقالات کنفرانس&zwnj ها و همایش&zwnj ها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:43

فهرست و توضیحات:

مقدمه

: کتابشناسی تاریخی امام حسین

معرفی

در این کتاب حماسه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش با بیانی نوجوان پسند به همراه تصاویر مرتبط، برای گروه سنی د و ه در 10بخش با این عناوین روایت شده است: حسین در راه است، شهادت مسلم و هانی، شهادت طفلان مسلم، حرکت حسین (ع) به سوی کوفه، زمین کربلا، شب عاشورا، شام غریبان، در قصر یزید، عاقبت نیکان و پاکان و سرانجام ستمکاران و ناپاکان و شعر شام عاشورا. نمی&zwnj شود که لیست تخصصی برای امام حسین داشته باشیم و به یاد بچه&zwnj شیعه&zwnj های خردسال خودمان نباشیم.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پاورپوینت

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 52 صفحه

فهرست


دریافت‌فایل