بهترین پرژوه

۵۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پایان

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پرسشنامه

روایی و اعتبار دارد

شیوه نمره گذاری دارد

به صورت ورد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 60 صفحه می باشد.

چکیده
شهرها از عوامل گوناگونی چون انسان ها، محیط طبیعی و دستاوردهای بشری پدید آمده اند. با وقوع انقلاب صنعتی تحولات عظیمی در شهرنشینی به وجود آمد که به تبع آن بیشترین سکنه کشورها در شهرها ساکن شدند و تغییراتی عظیمی در ساختارها و روابط اجتماعی به وجود آمد. با توجه به اینکه شهرها موجودی زنده، پویا وانسان محور هستند اهمیت برنامه ریزی شهر سالم در طول برنامه ریزی بلند مدت ضروری می باشد (میراشد، ۱۳۸۱ ، ص ۴۱).برای داشتن شهری سالم باید در آن شهر شاخص های زیادی وجود داشته باشد که از جمله این شاخص ها وجود محیطی پاک و آرام، دسترسی سریع و آسان به خدمات شهری، مسکن مناسب به لحاظ کمی وکیفی و توزیع بهینه خدمات در سطح شهر است. به نظر می رسد شهرری با شاخص های یک شهر سالم فاصله داشته باشد که عدم پرداختن به آن در آینده مشکلات بیشتری را برای این شهر در پی خواهد داشت. بنابراین پرداختن به بررسی متغیرهای شهر سالم جهت ارائه برنامه های مناسب برای دستیابی به شهر سالم از اهمیت وضرورت اساسی برخوردار خواهد بود.
جامعه آماری پژوهش شهروندان شهرری می باشد و حجم نمونه در این پس از محاسبات ۳۸۴و روش نمونه گیری تصادفی ساده و واحد آماری یا واحد تحلیل سرپرست خانوار خواهد بود.و به تایج زیر دست یافتیم:
افزایش جمعیت شهری در جهان و به ویژه در کشورهای در حال توسعه، علیرغم اعتقاد بسیاری از محققان مبنی بر اینکه افزایش با رشد همراه بوده است ؛ مسائل و مشکلات عدیده ای را در زمینه زیست محیطی همراه داشته است. در این ارتباط دیدگاهها و نظریه های مختلفی را در خصوص مشکلات شهر و نیل به شاخص های شهر سالم ابزار شده است که ازگستردگی ووسعت در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و زیست محیطی برخوردار است . مشکلات و مسائلی که در شهرری وجود دارد در این پژوهش در رابطه مسائل زیست محیطی و کاربری اراضی شهری، وضعیت مسکن و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفته است، که هر کدام به شاخص های کوچکتر تقسیم شده است.
واژه های کلیدی: برنامه ریزی، شهر سالم، کاربری اراضی شهری، مسکن،
فهرست مطالب
طرح تحقیق.. ۴
۱-۱تعریف مساله. ۴
۱-۲) سوالات پژوهش&hellip . ۷
۱-۳ ) فرضیات&hellip ۸
۱-۴) اهداف&hellip ۸
۱-۵ )اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
۱-۶ ) تعاریف عملیاتی.. ۹
۱-۷) روش تحقیق.. ۱۱
۱-۸ ) سابقه تحقیق.. ۱۲
۱-۹ ) کاربرد نتایج تحقیق.. ۱۸
بررسی دیدگاهها و نظریه ها در رابطه با شهر سالم.. ۱۹
۲-۱ ) بررسی نظریه های شهر سالم.. ۲۰
۲-۱-۱ ) نظریه باغشهر. ۲۱
۲-۲) نظریه توسعه بازار ۲۳
۲-۲-۱ ) شهر پایدار ۲۶
۲-۲-۲) بوم شهر پایدار ۳۷
۱-جریان ها ۳۸
۲-نواحی.. ۳۸
۳-مشارکت کنندگان.. ۳۹
۲-۳ ) توسعه پایدار و شهر سالم.. ۴۲
۲-۳-۱ ) نقش سازمان ها و شبکه های جهانی در ایجاد شهر سالم.. ۴۴
۲-۳-۲) ویژگی های شهر سالم.. ۴۶
۲-۳-۳) کیفیت های شهر سالم.. ۵۰
الف) الگوی سازمانی بهداشت جهانی (WHO)(سلمان منش، ۱۳۷۳، ص ۱۵). ۵۰
ب) الگوی پروفسور دهل (Tyler,1993,p.8) 51
2-3-4) معیارها و شاخص های شهرسازی شهر سالم.. ۵۲
۲-۳-۵) اهداف پروژه شهر سالم.. ۵۸
۲-۴) جمع بندی و نتیجه گیری.. ۶۱
طرح تحقیق
۱-۱تعریف مساله
رویکرد به شهرنشینی که امروزه به دلیل توجه روز افزون به آن به معضلی بزرگ برای اغلب کشورها تبدیل شده است لزوم چاره اندیشی برای مقابله با این پدیده را به ضرورتی مبرم مبدل ساخته است. پروژه شهرهای سالم گام موثری در جهت کاهش عوارض توسعه شهری و ایجاد توسعه شهری پایدار، اولین بار در چهارچوب&rdquo سلامتی برای همه&rdquo ، در دهه ۱۹۸۰ توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)[1] مطرح گردید. با توجه به شتاب شهرنشینی در جهان و براساس آخرین آمار هنشره ، در طول پانزده سال آینده، ۲۰ تا ۳۰ شهر جهان، جمعیتی بالای ۲۰ میلیون خواهند داشت. مهمتر از همه شهرها یا محیط ساخته شده توسط بشر، محل زندگی بیشتر جمعیت جهان به حساب خواهد آمد. مشکلات زیست محیطی از عمده ترین مشکلاتی است که مدیریت خدمات شهری را به دلیل رشد بی رویه شهرنشینی به شدت زیر فشار قرار داده است. تامین آب آشامیدنی، مسئله مسکن، آلودگیهای محیط زیست، مدیریت دفع مواد زائد جامد، مشکلات بهداشتی، کاربری های اراضی شهری و حمل ونقل شهری از اهم مشکلات شهرهاست. رشد سریع شهر نشینی به طور فزاینده ای خارج از ظرفیت و توانایی امکانات شهری در فراهم آوردن خدمات اولیه زیست محیطی، مسکن، اشتغال و دیگر حداقل احتیاجات برای یک جامعه سالم است که بحران های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مشکلات بهداشتی از عواقب زیانبار آن است (عصایی، ۱۳۷۵ ، صص ۵-۴).
&ldquo نظریه شهر سالم&rdquo برای اولین بار در کنفرانسی که در تورنتوی کانادا به منظور بررسی نتایج گزارش لالونده تشکیل شده بود، معرفی گردید. در این کنفرانس پروفسور لئونارد دهل شهر سالم را شهری تعریف می کند که به طور دائم در ایجاد و یا بهبود اجتماعی، کالبدی و توسعه منابع فعالیت می کند، تا به این وسیله امکان عملکرد درست در جهت حداکثر بهره برداری از توان انسانها را فراهم آورد (بحرینی، ۱۳۷۴ ، ص ۶). منظور از شهر سالم رعایت همه کاربری ها با توجه به تراکم و سرانه مناسب و رعایت استانداردها ومعیارهای سرانه است. رعایت مسائل زیست محیطی، زیرساختها، حفظ میراث فرهنگی، حراست از آسایش و غیره ضروری است. به طور کلی درجهان امروز حفظ سلامتی و وجود شهر اجتماعی سالم از ضروریات اجتماعی می باشد (زیاری، ۱۳۸۴ ، ص ۳۰).
طبق پیش بینی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی رشد و گسترش بی رویه شهرها بزرگترین تهدید علیه سلامت و بهداشت جامعه بویژه در کشورهای در حال توسعه خواهد بود. بر اساس همین گزارش تا سال ۲۰۲۵ میلادی، بیش از ۶۰ درصد جمعیت جهان شهرنشین خواهند شد. از سوی دیگر مهاجرت وسیع روستائیان به شهرها موجب از هم پاشیدگی خانواده ها و بروز مشکلات و بیماریهای فراوانی می شود. براین اساس سازمان جهانی بهداشت بر آن است تا برنامه شهر سالم &ndash روستای سالم را به منظور جلوگیری از اثرات سوء شهرنشینی روی سلامت و بهداشت جامعه اجرا کند (پروژه شهر سالم ساوه، ۱۳۷۶ ، صص ۳ و ۲). رشد جمعیت بویژه در شهرها و گسترش بی رویه شهرنشینی در خلال قرن بیستم موجب مطرح شدن مقوله سلامت گردید. نتایج حاصل پس از بحث وگفتگوی برنامه ریزان و کارشناسان بخشهای مختلف توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی منجر به تدوین رویکرد نوین توسعه پایدار با محوریت&rdquo سلامت&rdquo گردید. این تفکر در دهه ۱۹۸۰ موضوع شهر سالم را توسط سازمان بهداشت جهانی مطرح نمود که مبتنی بر همکاری بین بخشی ومشارکت مردمی در راستای دستیابی به برنامه سلامت می باشد (عصایی، ۱۳۷۵، ص ۶).
شهرری علاوه بر مشکلات فوق، امروزه به دلیل شرایط توپوگرافی خاص، شیب منطقه و محدودیت جهات گسترش شهر برای توسعه آینده با کمبود فضای سبز برای اوقات فراغت شهروندان، ترافیک زیاد در مرکز شهر، کمبود خدمات رسانی مناسب به شهروندان و دیگر مسائل اجتماعی و فرهنگی مواجه است. این پژوهش سعی دارد با توجه به مسائل ومشکلات امروزی شهرری برنامه ریزی لازم جهت دستیابی به شهری سالم را در این شهر مطرح نماید. بنابراین با توجه به گستردگی متغیرهای شهر سالم، در این پژوهش متغیرهای ویژگیهای زیست محیطی، کاربری ارضی شهری، شاخص مسکن و خدمات شهری مورد بررسی قرار می گیرد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
هشت کشور بیشتر میزان فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران را به خود اختصاص دادند. به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه بین‌المللی سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۱۱۷ کشور، فرانسه با ۶۳۵ فیلم در رتبه اول قرار دارد و پس‌ازآن به ترتیب کشورهای آلمان با ۳۴۹ فیلم، اسپانیا با ۳۰۲ فیلم، برزیل با ۱۶۵ فیلم، امریکا با ۱۳۸ فیلم، انگلستان با ۱۳۷ فیلم، ایتالیا با ۱۲۱ فیلم و بلژیک با ۱۱۷ فیلم در رتبه‌های دوم تا هشتم قرار دارند. تعداد ۹ کشورنیز تعداد بیش از ۵۰ فیلم برای جشنواره ارسال کرده‌اند که اسامی آن‌ها ازاین‌قرار است: کانادا ۹۹ فیلم، سوئیس ۹۳ فیلم، هلند ۸۴ فیلم، کره جنوبی ۸۳ فیلم، ترکیه ۷۹ فیلم، فنلاند ۷۸ فیلم، روسیه ۷۱ فیلم، اتریش ۶۴ فیلم و هندوستان ۶۴ فیلم. سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه برگزار خواهد شد.



  • ۰
  • ۰
برگزیدگان مسابقه عکس سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معرفی شدند  مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از معرفی برگزیدگان مسابقه عکس رحلت امام(ره)خبر داد. به گزارش "وب دا" در شیراز، " ستار نوروزی" با اعلام این خبر، گفت: این مسابقه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)برگزار و متقاضیان از کانون های مستقر در استان و دفاتر تابعه، از مسیر حرکت به سوی حرم مطهر و عکس از مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) هستند. او با بیان اینکه داوری مسابقه عکس ارتحال امام (ره) را یکی از کارشناسان امور فرهنگی و روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی بر عهده داشته است، افزود: این مسابقه عکس در راستای معرفی بیشتر شخصیت امام خمینی (ره) برگزار شد.   مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با اشاره به مقررات عمومی این مسابقه عکاسی، ادامه داد: شرایط مسابقه به گونه ای پیش بینی شده تا تمام هنرمندان با موضوع آزاد و استفاده از دوربین عکاسی حرفه ای و تلفن همراه، بتوانند در این مسابقه شرکت کرده و به ارائه آثار خود بپردازند. نوروزی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه، تصاویر خود را با موضوع های مختلف از جمله مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، توجه به حرکت و مسیر راه و حال و هوای معنوی زائران در این مکان و سایر موضوع ها، ارسال کرده اند. بر اساس داوری آثار ارسالی، به ترتیب، "غلامرضا جعفری"، "فاطمه برزگر"، "علیرضا جاهد"، به عنوان برگزیدگان این مسابقه عکاسی، معرفی شدند. پایان خبر  



  • ۰
  • ۰

فایل PDF و 7 صفحه میباشد . جامع و کامل.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه12

فهرست مطالب

نهنگهای بی&zwnj &zwnj دندان نهنگ آبی رنگ نهنگ گوژپشت نهنگ باله پشتی نهنگهای بادندان نهنگ کوچک بدون باله پشتی نهنگ نیزه&zwnj ای کوچک مقدمه

نهنگها (Cetacea) پستاندارانی هستند که همیشه در آب زندگی کرده و ساختمان بدن آنها بسیار برای زندگی در آب مساعد می&zwnj باشد. بدن آنها مانند ماهی دوکی شکل است و سر بزرگ و ناحیه گردن کمی باریک شده است. دستها تبدیل به باله شنا شده و پاها از بین رفته&zwnj اند. در انتهای بدن دم پهن افقی دو قسمتی وجود دارد. عضو اصلی حرکتی در نهنگها باله دمی است و باله&zwnj های پارویی شکل جلویی که بدون ناخن هستند حرکات بدن را به طرف بالا و پایین تنظیم می&zwnj کنند. نهنگها به دو راسته تقسیم می&zwnj شوند:

  • نهنگهای دندان&zwnj دار: که در دهان آنها تعداد زیادی دندان وجود دارد.
  • نهنگهای بدون دندان: که در دهان آنها به جای دندان صفحات بزرگ شاخی وجود دارد.



انواع نهنگها نهنگهای بی&zwnj دندان

دو سوراخ خارجی بینی وجود دارد. در دهان به جای دندان صفحات بزرگ شاخی وجود دارد. سر دارای قرینه است. شکاف دهان کوچکتر از فاصله نوک پوزه تا چشمها نیست. سطح زیرین فک پایین کمی به طرف پایین تحدب نشان می&zwnj دهد. استخوانهای فکی به سختی قسمت جلویی زایده حدقه&zwnj ای استخوانهای بینی را می&zwnj پوشاند. در سر موهای تک تک وجود دارد.

نهنگهای دندان&zwnj دار

یک سوراخ خارجی بینی وجود دارد. دهان دارای تعداد زیادی دندان است. سر دارای قرینه کامل نیست. شکاف دهان کوتاه&zwnj تر از فاصله نوک پوزه تا چشمها است. سطح زیرین فک پایین مستقیم است و یا به طرف بالا کمی تقعر نشان می&zwnj دهد. انتهای پهن عقبی استخوانهای



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

سر آرتور چارلز کلارک ۱۶ دسامبر ۱۹۱۷،درسامرست، انگلستان - ۱۹ مارس ۲۰۰۸، سریلانکا) معروف به آرتور سی. کلارک، نویسنده، مخترع و دانشمند بریتانیایی .

رمان علمی-تخیلی بسیار معروفش در سال۲۰۰۱: اودیسه فضایی اثر اوست. فیلمی با همین نام بر مبنای این کتاب ساخته شد و جایزه اسکار را برای آرتور سی کلارک به ارمغان آورد. او همچنین آخرین عضو بازمانده از گروهی بود که « بزرگان سه گانه علمی-تخیلی» نامیده می&zwnj شد. دو عضو دیگر این مجموعه « رابرت هاین لاین» و « آیزاک آسیموف» بودند.

وی دارنده ۷ مدرک دکترای افتخاری در رشته&zwnj های مختلف تجربی است.

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه7

مدیریت کودی در گلزا (عناصر پرمصرف)

مدیریت کودی: مدیریت کودی یک عامل بحرانی در تولید گلزا به حساب میآید. توازن و تاثیر این مدیریت نه تنها به بهینه سازی عملکردهای گیاه و سودبخشی آن نیازمند است، بلکه کیفیت و محافظت ظرفیت تولید را در منابع خاکی تضمین میکند. مقادیر مختلف کود که برای تولید بهینه مورد استفاده قرار میگیرد به عواملی از قبیل پتانسیل تولید گیاه، روش و شکل کاربرد کود و همچنین سطوح مواد غذای قابل دسترس در خاک، بستگی دارد. به دلیل نیازهای کودی نسبتاً بالا در گلزا اکثر خاکهایی که این گیاه در آن رشد میکند قادر به فراهم کردن شرایط مساعد مطلوب از لحاظ مواد غذایی برای عملکرد دانه، روغن و ترکیبات پروتئین نمیباشند. در این مبحث ما به بررسی اطلاعات موجود از جنبه های متفاوت مدیریت



دریافت‌فایل